Çarşamba, Mart 07, 2007

PMS'e Çözüm: YAZ

Günaydin Istanbul! Dün bir sekilde güc bulup kendimi sabahhtan sokaklara firlattim (evet!) ve aksamlara kadar dolandim. Toplam 5 km yürümüsümdür en az, vapura bindim, arkadasimi ziyaret edip yeni bilgisayarimi teslim aldim (oh!), kosu bandimin yarin teslim edilecegini ögrendim, yeni sezon kiyafetlere baktim. Son yazdigim sey en zor kismiydi cünkü kendimi hic o acik renkli, tiril tiril kumaslar icinde salinirken düsünemiyorum. Düsünmeliyim ama cünkü en eeeeeen önemlisi düsünce, her sey kafada basliyor, biliyorum cünkü dün inandigim icin basardim.
Iste bilanco:
  • 3 tanecik mercimekli kofte
  • yagsiz tonbalikli salata
  • 1 tavada yumurta
  • 2 avuc kabak cekirdegi
  • 2 kase yogurt
  • 2 sütlü cay
Bu arada PMS aynen devam ediyor ancak dün krize girmedim. Bügünkü talim planim da hic fena degil nitekim bu sabah ve aksam iki ayri is görüsmesine gidecegim. Arada basarabilirsem gyme ugrayacagim ki aceba aksamki is görüsmesine spor cantasiyla gitsem ayip mi olur? Artik kafama gore bir is bulsam zaten kendiliginden sIkIntIdan yeme durumlari kesilecek ama öylesine de bir ise girilmez ki. Motivasyonu kilo vermek olup da ise giren ilk insan olurum herhalde :)
Ehemmiyetli konumuz PMS'e geri döneyim, arkadasim Berna sagolsun bana yeni cikan bir dogum kontrol hapinin linkini yollamis: http://www.yaz.com/html/index.html Ilacin adi ironik bir sekilde YAZ. Sagolsun Almanlar cikarmislar, henüz Türkiyede var mi bilmiyorum ama arastirmaya deger.
Bu hap ilk defa olarak PMS ile gelen semptomlari agir gecen kisilere cözüm olabilecek gibi (diyorlar). Söyle ki eger regl öncesi basagrisi, sebepsiz üzüntü halleri, asabiyet, ruh hali degisimi, iştahlanma ve şişkinlik gibi semptomlar hayatinizi ve insan ilsikilerinizi etkileyecek durumdaysa PMDD diye tabir edilen "premenstrual dysphoric disorder" hastaligi sizde mevcut. Yani bende. Bu hap bu semptomlari da tedavi etmenin yani sira sivilce tedavisinde de cok basarili oluyormus, ki tanriya cok sükür o yaslari coktan gectim. Yeni ciktigi icin su ana kadar kullanan kimsenin görüslerini bulamadim internette o yüzden biraz beklemenin faydasi vardir belki de. En azindan artik bu olayin ciddi bir hastalik boyutunda olabilecegini anlamis farmakoloji sanayiisi. Eeee, düsünelim bir kere milyonlarca hanimefendi ayda bir kac gün isinden geri kaliyor bunun büyük ölcüde ekonomiye zarari tartisilmaz. Cikolatacilar bu isten hic hoslanmayacaklar :)

Yarin yine güzel seyler yazabilmek icin bügün de güclü (kendim?!?) olacagim. Hepinize MUCKS! Icimden geldi :)

PS: Biraz daha oyalanirsam gec kalacagim icin ise alinmadan atilacagim.
PSS: Ne giycem ben ki?? (;

Hiç yorum yok: