Pazar, Mart 04, 2007

Lavantali Cay Kurabiyesi - Kitir Kutur

Bugün de karamsar seyler yerine güzel bir seyler paylasmak istedim dünyayla. Pozitif enerji yayarsam etrafima belki daha da pozitiflenmis olarak (boyle bir kelime var mi ayol?) geri doner bana.
Bu pratik tarifi uzuuuun zamandir denemek istiyordum ancak oturup kendime yemekten korktugum icin erteledim durdum. Yarin arkadasim yurt disindan geliyor ve bana siparis ettigim yeni bilgisayarimi (yasasin!) getiriyor, bu yüzden kendisine minik bir tesekkur olarak bu kurabiyeleri yapmaya karar verdim. Gevrek, kitir kutur, catur cutur kurabiye seven herbikese hararetle tavsiye ederim. Iste boyle:


------------------------------------------------------------------------------------------------
Lavantali Cay Kurabiyesi Tarifi
Malzemeler
  • 300 gr. un
  • 100 gr. pudra seker
  • 200 gr. tereyag (ben 100 gr. zeytinyagli margarin ve 100 gr. zeytinyagi kullandim)
  • 1 paket vanilya sekeri
  • biraz rendelenmis limon kabugu (organik kurutulmus limon kabuklari almistim bir cay kasigi onlardan koydum
  • bir tutamcik tuz (yinyang meselesi)
  • 2 yemek kasigi lavanta (dogal, dogal, dogal, dogal olmasi sart!!)
Bütun malzemeleri bir araya katip yogurun. Ben once seker ve yagi makinede yogurttum sonra diger malzemeleri ve elenmis un kattim. Kurabiye yaparken unu daima eliyorum. Huy iste.
En son istediginiz sekli verip 200 derecelik firinda 10-12 dakika pisirin. Kitir kutur seviyorsaniz üstü hafifce koyulasinca cikarin firindan, eger biraz daha yumusak olsun diyorsaniz altin sarisi rengi alinca hemen cikarin.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Assagida bir kac püf noktasi:
  1. Tepsiyi kesinlikle yaglamayin, gerek yok üstelik yagin yanmasiyla kotu bir koku olusuyor.
  2. Evinizi kurabiyeleri yapacaginiz gün kati suretle havalandirmayin cünkü sekerlenmis lavanta aromasi sadece bedeninizi degil ruhunuzu mutlu, komsularinizi deli edecektir (paylasin?).
  3. Lavantalari cicekcilerden degil dogal lavanta satan aktarlardan alin cünkü cicekcilerin lavantalari ilaclanmis ve yemege uygun degil.
  4. Ayni sey limon kabuklari icin gecerli. ASLA marketten aldiginiz normal turuncgillerin kabuklarini yemekte kullanmayin cünkü ozellikle turuncgiller cok hassas olduklari icin cok fazla miktarda ilaclanmaya maaruz kaliyorlar. Limonun kabuklari neden boyle kaygan zannediyorsunuz? Bu yüzden ya organik taze limonun kabuklarini rendeleyin ya da benim gibi hazir organik kurutulmus limon kabugu rendesi bulundurun.
  5. Bu kurabiyeleri istediginiz sekilde tatlandirabilirsiniz. Bir dahaki sefer lavanta yerine zencefil ve karanfil denemeyi düsünüyorum.
  6. Sekilleri annemin fi tarihinden kalma prees kurabiye makinesi ile elde ettim. Bu aletlerden iyi sonuc alabilmek icin hersey hamura baglidir. Hamuru yumusak yapmalidir ki makinenin kolu rahat hareket ettigi taktirde hamurun kivaminda oldugunu anlarsiniz. Biskuvit makinesi olarak da gecen bu sevimli alet bir cok internet sitesinde satiliyor.

PS: Hayir, bugun zayiflamayla ilgili bir sey yazmayacagim. Pazar günü kurabiye canavarligi zamani. Savuluuuuuuuuuuuuuuuun!

Hiç yorum yok: