Pazar, Mart 11, 2007

Deneyin Lütfen, Lütfen, Lütfen Deneyin!

Güzel bir sabah. Günaydin dünya!
Türkiye'ye tasinali tastamam bir yil oldu 9 Mart 2007 tarihinde. Ayni gün 30 yasina bastim.
Bu iki olay da cok önemliymis (öyle diyorlar). Otuz yas icin hep olumsuz anlamda dönüm noktasi derler özellikle bayanlar icin. Metabolizma yavaslar, kilo problemi artar, hormonlar artik eskisi gibi calismaz, kemik erimesi baslar, cilt yasliligi hizlanir, yer cekimi artik kendini iyice belli eder, kisaca fiziksel ve ruhsal değisim alır basını gider. Buyursun gelsin efenim. Geleceği varsa göreceği de var!

Benim icin 25 yasindan itibaren her sey cok daha güzel olmaya basladi ve hala devam ediyor (su kilo problemi disinda, ki hayatimi da ona endekslemeyi redediyorum). Yine de bilinen gercekleri göz önünde bulundurarak artik ciddi anlamda fiziksel yönde daha fit olmam gerektiği ve en önemlisi kalmam gerektiği inkar edilemeyecek bir gercek. Eskiden biraz spor yapip, sekeri kestiğimde hemen kilo veriyordum. Artik bu mümkün değil bunu hissediyorum. Ustelik ilerleryen yaslarda daha da zorlanacak(mismismismismis). Ideal, daha doğrusu kendimi iyi hissettiğim kiloya artk ulasmali ve orda durmali. Uzmalar aslinda hatta o kilonun cok hafif altinda olmanin daha iyi olduğunu söylüyor cünkü yas gectikce otomatikmen kilo aliniyor. Aman uzmanlardan usandik, herkes ayri bir telden caliyor. Hem yaslaninca accik kilo daha alinirsa fena mi? Kirisan, pörsüyen cildimiz dolgunlasir, saka diil valla.

Pilates! Söylenenler Doğru.

Vücudun duruşunu düzeltir. Daha doğru nefes tekniği öğrenmeye yardımcı olur. Bayanlarda hamilelik sonrasında mide bölgesinin düzelmesi için iyi sonuçlar verir. Bel ve sırt ağrılarının oluşmasını önlemeye katkısı bulunmaktadır. Vücuda faydasından başka stresden uzaklaşma için idealdir.
Joseph Pilates 1967'de öldü.

Vikipedi, özgür ansiklopedi

Cuma günü tekrar Pilates'e basladim. Eskiden, yurt disinda aletli (reformer denilen) Pilates yapardim ki hayatimdaki en mutlu günlerdi cünkü oradan cikinca iki gün boyunca kendimi inanilmaz enerjik, güzel ve fit hissediyordum. O kadar ki araba sürerkenki kambur hallerime bile yansiyordu, daha dik duruyordum. Istanbulda bir cok yerde aletli Pilates var, gittim, gördüm, gezdim. Ancak fiyatlar o kadar ucuk ki ABDye göre, vazgecmek zorunda kaldim. Simdi bizim spor salonunda aletsiz, yani yerde sadece kisinin kendi vücut ağirligiyla yapilan Pilates'e basladim. En az haftada bir, ki haftada iki olsa tam süper olacak, buna devam edeceğim. Hanimis? Yas 30. Artik eklemleri daha az yoracak ve özellikle vücudun orta bolgesine yoğunlasan egzersizler yapmak lazimmis efenim. Pilateste hosuma giden ise felsefesi cünkü bana cok mantikli geliyor. Söyle ki, bilimum sporda mesela kosarken, aerobikte, ağirlikla vesaire calistirdiğimiz yerler ekseri kollar ve bacaklardan ibaret (popo, omuz dahil). Eğer azimliysek bir kac da mekik cekiyoruz o kadar. Bu kollari, bacaklai hatta boynumuz sayesinde basimizi tasiyan ise vücudumuzun orta kismi yani "core", beden diyelim. Gücsüz bir beden kollariniz ve bacaklariniz güclü olsa bile dengeli o-l-a-m-a-z. Ustelik tüm önemli organlarimiz bedenimizin icinde bulunuyor. Pilates iste ilk olarak bedeni güclendirmeyi hedef aliyor ama sanmayin ki diğer yerleriniz calismiyor bu sirada. Deneyenler bilir, ilk seanstan sonraki sabah vücudunuzun hic bilmediğiniz yerlerinde tatli sizilar hisseder, hatta "Ah benim burda böyle bir kasim mi varmis hic bilmezdim bu yasima kadar" deyip anatomi ansiklopedisine bile basvurabilirsiniz sevincten sekerek.

Ancak dikkat! Ilk bir kac seans gercekten zor gelebilir özellikle eğer genel olarak zaten fit biri değilseniz. Ancak ne kadar fit olursaniz olun ilk seansta aliskin olmadiğiniz kaslar kulanildiği icin her halikarda sasiracaksiniz. Bunun en güzel örneği de arada sirada yolunu sasirip Pilates'e katilma cesaretini gösteren erkekler. Onlari seyretmekten kendimi alamiyorum ama yanlis anlasilmasin. Basta gayet kendilerinden emin bir sekilde hareketlere baslarlar, cünkü onlar erkek ve üstelik X km kosuyorlar, Y ağirlinda dumbell kaldiriyorlar ve Z tane mekik cekebiliorlar rahatlikla (XYZ'yi herhangi bir sayiyi milyon ile carpip değistirebilirsiniz). Ama ilk isinma hareketlerinden sonra ne oluyor? Valla cok komik oluyor :) O kendilerine sonsuz gibi görünen güvenleri gidiyor, yerlerini feleklerini sasirmis birer masum cocuk aliyor adeta. Inanin abartmiyorum! Hele bir de etraflarindaki aslinda doğa gereği de gücsüz olmasi beklenen onca kadin hareketleri kolaylikla yapsalar da (cok da gözünüzü korktumiyayim canim), kendileri yiğilip kaliyorlar. Ama azimliler yine de dersi bir basari hissi ile bitiriyorlar. Su da var ki, kadin bedeni daha esnek olduğu icin hareketler daha estetik görünüyor. Yani Pilates ayni zamanda bedeninizi ve hatta ruhunuzu esnetiyor.
Simdilerde böylesine moda olmasina üzülüyorum aslinda cünkü genelde akimin tersine gitmeyi severim ve benim gibi insanlari (sen de onlardansan devam et okumaya) bu faaliyetten soğutuyorlar. Deneyin lütfen, lütfen, lütfen deneyin! Hatta bir kez değil, mutlaka 3 kez gidin ondan sonra karar verin. Assağidakiler Pilates'in vaadettikleri, ki zamaninda uyguladiğim icin aynen doğrudur, test edilmisitir. Tekrarlamaya kararliyim! Hepinize iyi pazarlar...

“10 seans sonunda kendinizi iyi hissedecek, farkı hissetmeye ve vücudunuzu tanımaya başlayacaksınız.
20 seans sonunda yeni bir vücuda sahip olmaya başlayacak, farkı görecek ve fiziksel uygunluk düzeyini arttıracaksınız.
30 seans sonunda tamamen yenilenmiş bir vücuda, özellikle de sağlıklı, sıkı karın ve sırt kaslarına sahip olacaksınız.”

Joseph Pilates

Dünkü bilanco (yasgünümü yazmayacagim cünkü o gün sayilmaz bi kerem):

  • 1 izgara tavuk gogsu + kavrulmus pirasa, havuc, sogan
  • 1 muz, 1 mndalina, 2 greyfurt
  • cok fazla yogurt (yazamicam bile)
  • 150 gr. kabak cekirdegi (bu meretin kalorisi cikolataya es deger ama en agzindan seker yok)
  • 2 sutlu cay + 1 sutlu kahve

Egzersiz: 1 saat dans dersi, 15 dakika bisiklet, cumartesi gazete ve eklerinin sayfalarini bol bol cevirme

7 yorum:

Adsız dedi ki...

canım anlatımın ,yaşamın çok güzel allah bozmasın hep böyle devam edersin inşaallah.
Doğum gününü de en içten dileklerimle kutluyorum.Nice mutlu yıllara sevgimle.Kendine iyi bak..Muckss..

Reyhan dedi ki...

Sevgili daada ben asil senin anlatimini cok begeniyorum cunku hedefine gercekten ulasabilen bir insansin, en azindan yol katediyorsun. Bense hamster misali donup duruyorum cemberde ama artik daha iyi olacak. Umitleri kaybetmemek gerek, yoksa her sey kaybolur. Cok tesekkurler moral verdigin icin. Iyi ki varsin!
muck muck
R

Adsız dedi ki...

sevgili reyhan...
merak ettim pilates için gittiğin salon nerde??ve fiyatı nedir?
bende pilatese 2 kez gidebildim..aslında devam edecektim ama hoca biranda-yani 3 kez gidecekken-fiyatına zam yapmış..salon da fiyatlara yansıtmak istedi..paket prog.almıştm..ve sonradan yapılan zam etik gelmediğinden bir kızgınlık anıyla bıraktım..bahsettiğin gibi çok da faydalı bir spor...ve avrupa yakasında uçuk rakamlar sözkonusu...
bilgilendirirsen sevinirim....
sevgiler,

Reyhan dedi ki...

Nurdan kusura bakma bir kac gün emaillerime bakamadım. Cok haklısın Pilates fiyatları ucmus. Para sorun diil diyenlere kesinlikle Metrocitydeki Essporto yanındaki Pilates&Spa centerini öneriririm. Onlar cok profesyonel, asmıslar. Soruna gelince ben Hillside Etiler klubündeki Pilates derslerine gidiyorum. Hem yerde hem de Reebok core aletinin üzerinde Pilates dersleri üyelik kapsamında. Ayrıca recliner ile de ders var ama o ekstra ücrete tabii. Karar verdikten sonra deneyimlerini paylasirsan sevinirim. Bol sans!

balim dedi ki...

nerelerdesin reyhann??

Adsız dedi ki...

sevgili reyhan...
nerelerdesin??uzun süredir yazı eklemedin merak ettim...
sevgiler,

Adsız dedi ki...

merhabalar reyhan...
tekrar tekrar merak ettim...
umarım herşey yolundadır...
sevgiler