Çarşamba, Aralık 20, 2006

Vitamin Preparatları İştah Açar Mı?


"Açaar, açaaar, bal gibi a-çar!"


Biyolog arkadaşima basliktaki soruyu yöneltince aldigim şok edici cevap işte bu oldu. Iyi ama ama ama nasil olur yani kem küm gibi anlamsiz harf kümeleri dişinda hic bir tepki veremedim. Bu iş assagi tükürsen sakal, yukari tükürsen biyik meselesi haline gelmiştir arkadaşlar, bir el atmak lazim artik. Söyle ki:

  • Senaryo 1:
    Kilo vermek amaciyla rejime giriyorum, doktorumun tavsiyesi veya her insanin sahip olmasi gerektigi kadar genel kültüre sahip olduguma inandigim icin özenle seçtigim rejimi desteklemek amaciyla her gün bir tane (atiyorum) vitamin almaya başliyorum. Tabii ki kendimi cok zeki ve başarinin kaçinilmaz oldugunu iliklerimde doyasiya hissediyorum çünkü hem kilo verecek hem de sagligim ve güzelligimden bir şey kaybetmeyecegim. Ama, o da ne?? Bu rejime dayanilmasi gittikce muazzam zorlaşiyor, akşamlari ku-du-ru-yo-rum açliktan; içimde sanki bir ejderha yuva yapmiş, yemekleri yiyen o aslinda, ben degilim ki. Suçsuzum ben, birakiiin....
  • Senaryo 2:
    Peh, anneannelerimiz bile bilir ki vitaminlerin iştah açici oldugunu. Rejim yaparken vitamin almak başariziliginin kaçinilmaz reçetesidir diyerek vitamin almiyorum. Kilolarim üstün direnç (tabi, tabi) ve genlerimle bana geçen muhteşem otokontrolum sayesinde eriyip akiyor, gidiveriyor anacim. Her şey buraya kadar güzel hoş da neden artik sabah saclarimi taradigimda firçada cok daha cok saç birikiymeye basladi? Ustelik kilo verirken mutluyum ama cevrem bana neden neden neden benzimin soluklaştigini söylüyor (evet evet hepsi kiskaniyor yeni mukemmel halimi bu olmali mutlaka!). Tam ben iltifatlarin yagdirilmasini beklerken gelsin tepkiler. Haksizlik degil mi bu şimdi? (Calimero diye bir çizgi film vardi minicikken ben [cüsse + yaş] onu hatirlayanlariniz vardir hep böyle yakinirdi)

Eveeet, bu iki senaryoyu da bizzat yaşadim vitaminlerin istahimin üzerindeki etkisinden bihaber oldugum zamanlarda (ehm, gecen haftaya kadar). Simdi ikilemdeyim tabi, çare bilen lütfen yorum yapsin ne yapmali ne etmeli. Diyetime başlayali dört gün oldu ve bu süre zarfinda hic bir surette vitamin takviyesi almadim. Basaramam dedigim şey sanki cok yaklasti bana ve gayet güzel beslenme planima uyabiliyorum. Korkuyorum şimdi vitamin eksikliginden tirnaklarimda beyaz lekeler mi oluşacak? Inatla almayacagim vitaminlerimi bir hafta boyunca (nasilsa saglikli bir diyet benimkisi). Plan şu: Bir hafta sonunda iki gün üst üste vitamin alacagim ve durumu degerlendirecegim bu şekilde. Daha iyi fikri olan lütfen beyan etsin çünkü ben sakal da sevmem biyik da!!


"Başta A, B1 ve C olmak üzere yeterince vitamin alınmadığında iştahta azalma meydana gelir ve vitamin alınmaya başlanmasıyla birlikte iştah artışı olur. Vitamin dengenizde bozukluk yoksa, ekstra vitamin almanızın iştahınıza hiçbir etkisi olmaz." Kaynak: cok bilmis bi websitesi


PS: Bugün tartildim, içimde bir korku. Gerek yokmus: 67.6 kg. (yeah!)
PSS: Yazi yazmak amma iyi geliyormuş ayol! ;)

2 yorum:

emekli abla dedi ki...

kolaylar gelsin.başarılar diliyorum. dyt.önerdiği diyetlerde insülin dengesine yardımcı olabılecek tıpi vitaminler kullanılırsa aksine kılo alınmıyo.
sağlıklı günler dıliyorum.
TAYLAN KUMELİ FORUMADA UĞRAYIN ARADA,BEKLERİZ..

Reyhan dedi ki...

Tesekkurler, hic insulin dengesine gore ayarlanmis vitaminler diye bir sey duymamistim. Hemen arastiracagim :)